Fakturering

Der er grundlæggende 2 måder at lave fakturaer på:


1. Fakturalinierne hentes fra kundens sagskonto, der enten er ajourført løbende eller udfyldes ifm. faktureringen. Udover varelinierne er der mulighed for at tilføje en fritekst på fakturaen. (Anvendes f.eks. til EAN-nr.)

2. Fakturaen udskrives med en individuel tekst og beløb. Denne type vil typisk skulle anvendes ved fakturering af et tilbudsarbejde. Ved denne type faktura er der ligeledes mulighed for at tilføje en fritekst.


Fakturaen vises på skærmen før udskrift og man kan gå videre til bogføring og udskrift - eller fortryde for at rettte evt. fejl.

Efter godkendelse udskrives fakturaen og der vælges, om fakturaen skal bogføres på en af kundens sagskonti. Fakturaen bogføres på debitorkontoen og på en selvvalgt konto i finansbogholderiet.

Fakturaer bevares og kan evt. genudskrives. Fakturaer kan automatisk udfyldes og evt. tilrettes ud fra et tidligere sendt tilbud. Tilbud, fakturaer og kontoudtog kan selvfølgelig sendes på mail. Det er muligt at slette valgte intervaller af fakturanumre.

Der er mulighed for at få eget logo på fakturaer og kontoudtog.


Periodisk fakturering

I sagsmodulet er det muligt at oprette sagskonti, der tilknyttes de enkelte kunder med henblik på at udstede fakturaer med bestemte intervaller, f.eks. ved opkrævning af husleje og abonnementer.

Det indbærer den store fordel, at der kan udskrive en større mængde fakturaer i én arbejdsgang.

Der er endvidere tilknyttet et kontingentmodul, som anvendes til udsendelse af nyhedsbreve og kontingentopkrævning.


Debitormenuen:

Opret / ret / slet sagskonto

Sagsoversigt

Periodisk fakturering

Oprettelse af tilbud / overslag

Renteberegning / kursregulering

Genudskrive / gen-maile kopi af faktura

Udskrive eller maile kontoudtog / rykker



Fakturere varer/ydelser pr. linie

Fakturere efter time- sagsregnskab

Opret / ret kunde

Vis / udskriv debitorkonto

Vis / udskriv debitoroversigt

Udligning af debitorposter